Facturen opstellen en verzenden met FiloFact

Deel dit bericht

1. Starten:

  • Open FiloFact en navigeer via het linkse menu naar ‘Verkoop – Facturen’.
  • Selecteer vervolgens de optie ‘Nieuw’ om een nieuwe factuur te starten.
 

2. Klantinformatie toevoegen:

  • Kies uit je bestaande klantenlijst als je de klant eerder hebt ingevoerd.
  • Voor een nieuwe klant:
    • Klik op ‘Nieuw’.
    • Voer het btw-nummer van de klant in. FiloFact zal automatisch de bedrijfsgegevens voor je opzoeken.
    • Controleer en vul eventueel aanvullende informatie over de klant in. Het is handig om direct het juiste e-mailadres in te geven; dit maakt het later eenvoudiger om de factuur te verzenden.
    • Bevestig met ‘Opslaan en sluiten’ om terug te keren naar de factuurpagina.
 

3. Producten aan je factuur toevoegen:

  • Heb je een barcode of een eigen productcode? Voer deze direct in en het product wordt aan de factuur toegevoegd.
  • Wil je handmatig een product selecteren of toevoegen? Klik op ‘Product Toevoegen’, kies een product uit je database of voer de details handmatig in.
  • Voor een volledig overzicht van je producten, gebruik de grote knop. Hiermee kun je producten bekijken en ze met één klik toevoegen aan je factuur.
 

4. Factuur afronden, opslaan en verzenden:

  • Bewerk je factuur zolang het nog in conceptstatus is.
  • Zodra je tevreden bent over de inhoud, klik je op ‘Maak Factuur’. Op dat moment wordt een definitief factuurnummer toegewezen en is de factuur niet meer aanpasbaar.
  • Klik op ‘Verzend Email’ om de factuur automatisch naar het opgegeven e-mailadres te sturen.

Wil je op de hoogte blijven?

Andere berichten

Digitale facturen in 2026

Belangrijke wijzigingen in de facturatie verplichtingen in België in 2026. Leer hoe elektronische facturatie de efficiëntie verhoogt en ontdek hoe Filofact u kan helpen met het beheren en archiveren van uw facturen.

Lees verder »
small_c_popup.png

Ontdek FiloFact

Vul je gegevens in en start je 14-daagse vrijblijvende proefperiode!